tulisan dari jiwa

tulisan dari jiwa

Monday 17 March 2014

Di sebalik Tiga Hati Dua Cinta

Hello!!!!!!!!

dan juga salam untuk semua :)

THDC #3 akan saya naikkan dalam minggu ni...harap sabar ye semua.

Hari ni terasa nak berkongsi rasa dan cerita di sebalik novel THDC ini. Untuk makluman semua, novel ni mula ditulis pada bulan November 2012 dan siap sepenuhnya pada bulan Mei 2013. (hahahaha....giler lama kan??) lama sebab nak cari jalan terbaik untuk ending THDC ni, dan saya ambil masa lebih kurang 3 bulan, hanya untuk tulis bab terakhir novel ni...

THDC adalah karya pertama saya yang digarap dengan penuh rasa dan sepenuh perhatian yang dapat diberikan. Kebanyakan tempat yang saya masukkan dalam THDC ni wujud, dan sekiranya adalah peluang dan ruang kawan-kawan sekalian melawat ke tempat tu (terutama sekali restaurant di mana Ken dan sahabat baiknya menjamu selera, bolehla tegur brother tu dan kata pada dia yang saya tunaikan janji saya dengan masukkan dia ke dalam THDC. Gambar brother tu, akan saya upload ke blog ni apabila sampai masanya kelak.)

Watak-watak dalam THDC ada banyak kelemahannya dan memang sengaja saya garapkan begitu kerana sebagai manusia biasa, kita ada banyak kelemahan dan kekurangan. Ada rakan saya yang mengatakan THDC berat dan ada juga yang skeptikal tidak mahu membacanya kerana terdapat 2 watak lelaki dan 1 watak perempuan. Tidak suka cinta tiga segi katanya. Tapi, saya minta agar anda semua bersabar dan teruskan pembacaan kerana kadang-kadang apa yang tersurat tidak mencerminkan apa yang tersirat :) dan mungkin juga THDC ni memang betul-betul kisah cinta tiga segi...(nampak tak? nampak tak usaha saya nak create misteri ni...hehehhehe)

#Teaser 6 baris (rasanya takkan masuk dalam blog..hahahahahaha..gelak evil di situ)

pix credit to google image / owner
 

"Er...Hello...Hello!!'
‘Hello!!,’ percubaan Dhiya kali ini berjaya. Budak tersebut membuka matanya dan memandang tepat ke mata Dhiya. Satu perasaan pelik menyelinap di dalam diri Dhiya apabila matanya bertemu dengan mata budak tersebut. Terbit satu perasaan yang Dhiya sendiri tidak tahu apa. Lama pandangan mata mereka bertaut dan Dhiya merasakan seolah-olah jarum jam berhenti berdetik pada saat itu.



(^o^)/

p/s : Mood caca marba sikit. Terjumpa sesuatu, dah dekat sangat dah, beza hanya satu perkataan tp mungkin juga ianya hanya kebetulan...great minds think alike, perhaps! :p

No comments:

Post a Comment